اینترنت همراه با رشد روزافزون خود، کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف یافته است. امروزه اینترنت به عنوان رسانه ای قدرتمند در اختیار صنعت تبلیغات قرار گرفته است. افزایش سریع تعداد افرادی که می توانند به اینترنت دست پیدا کنند منجر به افزایش سریع تبلیغات اینترنتی و حجم قابل توجه پول صرف شده برای تبلیغات اینترنتی شده است.
همچنین بدلیل ویژگی ها و مزیتهای فراوانی که اینترنت در مقایسه با رسانه های دیگر دارد، تبلیغات اینترنتی شاهد رشد فراوانی در طی سالیان اخیر شده است. اینترنت مکانیزمی با میلیونها مشتری بالقوه است که می تواند به یک تجارت 24 ساعته در شبانه روز و 365 روزه در سال دست یابد. با وجود چندین میلیون نفر که در سراسر جهان که متصل به اینترنت هستند، سازمانها به معرفی خدمات و محصولات خود در دنیای اینترنت پرداختند تا نه تنها همکاری با مخاطبان خاص خود را حفظ کنند، بلکه بتوانند از میان اقشار مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه، مخاطب عام را نیز جذب کنند.