در هر وب سایت جایگاهی برای تبلیغات وجود دارد. ما آگهیهای شما را در وبسایتهای مرتبط با محصول و خدمات شما نمایش میدهیم و فقط به ازای کلیک (CPC) یا بر اساس تعداد نمایش مشخص (CPM) هزینه پرداخت خواهید کرد. تبلیغات بنری روشی موثر برای بالا بردن ترافیک شماست؛ همچنین با توجه به تعداد نمایش بالای آگهیها، این روش منجر به برندسازی میشود.
تبلیغات بنری نیز مانند هر نوع دیگر تبلیغات دارای سایزهای استاندارد زیر می باشد. این استاندارد در وب سایتهای ایرانی نیز تا حد زیادی رعایت می شود ولی گاهی به دلیل فضای طراحی شده یک وب سایت تغییر در سایز بنر نیز دیده شده است. سایز تمامی بنرها براساس پیکسل و نحوه نمایش عمودی یا افقی بنر در شکل قابل مشاهده می باشد.
اولین نکته و یکی از مهمترین نکته ها، حجم بنر طراحی شده می باشد. حجم بنر استاندارد در تبلیغات آنلاین 30 کیلوبایت در نظر گرفته شده است. چنانچه حجم بنر کمتر از مقدار فوق باشد، نمایش سریعتر تبلیغ به مخاطب را در بر خواهد داشت و در نتیجه تبلیغات با حداکثر کیفیت انجام می گردد. در صورتیکه حجم بنر خیلی بیشتر از 30کیلو بایت شود، به دلیل کند بودن سرعت اینترنت در نواحی مختلف کشور، نمایش تبلیغ با تاخیر انجام می گیرد و کیفیت کلی تبلیغات اینترنتی کمی با کاهش همراه خواهد شد.
دومین نکته در طراحی یک بنر مناسب، نمایش کامل خدمات و اطلاعات شرکت در بنر تبلیغاتی می باشد. نمایش خدمات به صورت تلفیق نمایش تصاویر و متن به صورتی که در ذهن بیننده بماند. بدین منظور از تصاویر با کیفیت، رنگ مناسب باید استفاده گردد و با اعمال افکتهای مختلف بروی تصاویر و متون مرتبط به جذابیت کار افزوده می گردد.
سومین نکته و یکی از مهمترین نکته ها این است که بنر باید طوری طراحی گردد که پس از پایان تبلیغات همچنان تصاویر بنر و نام شرکت در ذهن مخاطبان خاص باقی بماند. بدین منظور کانون توصیه می نماید حتما در یک لایه مجزا لوگو و اطلاعات تماس شرکت (که می تواند شامل وب سایت شرکت، شماره تماس و ایمیل شرکت) بصورت کاملا مجزا بدون هیچ تصویر و یا متن اضافی نمایش داده شود. با این کار در لایه ذکر شده نام شرکت به صورت یک برند نمایش داده می شود.
چهارمین نکته، انیمشین سازی و جذابیت هرچه بیشتر بنر می باشد. از آنجا که تفاوت اصلی تبلیغات آنلاین با دیگر تبلیغات محیطی و مجله ای، قابلیت تحرک تصاویر می باشد و استفاده هر چه بیشتر از این قابلیت می تواند به جلب نظر مخاطب بیانجامد. انیمیشن سازی و کاراکتر سازی در بنر تبلیغاتی و البته دوری از شلوغی و حرکت بسیار سریع تصاویر در محبوبیت تبلیغ و افزایش تمایل کاربران اینترنتی جهت کلیک بر روی تبلیغ و مشاهده کامل اطلاعات و خدمات شرکت از طریق وب سایت شرکت بسیار مثمرثمر خواهد بود.
آگهی دهنده ، سازمان یا موسسه یا فردی است که به منظور برند سازی ، بالا بردن ترافیک و جذب مخاطبان سایت ، فروش محصول یا خدمات و ... تمایل دارد اقدام به درج تبلیغ کند. اجرای تبلیغات به روش کلیکی برای آگهی دهنده بسیار موثرتر و به همراه بازخورد بهتر و همچنین با هزینه بسیار کمتر نسبت به سایر روش های تبلیغاتی بنری خواهد بود. ضمنا برای اجرای تبلیغات نیز می توان انعطاف زیادی داشت و تبلیغات را با هدفمندی های خاصی نمایش داد که در سایر روش های تبلیغاتی امکان پذیر نیست.
نمایش دهنده فردی است که مدیریت سایت اینترنتی را بر عهده دارد و بر اساس جایگاه های نمایش تبلیغات در سایت خود اقدام به درج کد نمایش تبلیغات نموده و بر اساس تعداد کلیک های صحیح انجام شده بر روی تبلیغات درآمد مشخصی را کسب می کند. مزایای استفاده از تبلیغات کلیکی برای نمایش دهندگان این هست که تبلیغات متنوع بوده و با هر بار رفرش صفحه بنر های جدیدی به مخاطب سایت نمایش داده شده و علاوه بر افزایش احتمال انجام کلیک های بیشتر ، باعث کسب اعتبار در بین رقبا برای جذب تبلیغات می گردد.
هدفمندی یکی از اصول افزایش اثربخشی در تبلیغات است. هر برندی برای تبلیغات خود، قسمتی از بازار را هدف میگیرد. اما نکته اصلی این است که تبلیغات دقیقاً در همان بخش از بازار عرضه شود. در تبلیغاتی که با هدف ایجاد یک تاثیر خاص در مخاطب راهاندازی میشود، مخاطبان وبسایتهای نمایشدهنده از خود وبسایت اهمیت بیشتری دارند. لذا با اعمال هدفمندی ، از بین همه مخاطبان فقط بخش موردنظر انتخاب خواهند شد.
بودجه روزانه در حقیقت همان تعداد کلیک های روزانه هستند که آگهی دهنده بسته به مدت زمان دلخواه برای اجرای تبلیغات آن را تعیین می کند. به عنوان مثال حداقل بودجه روزانه قابل انتخاب 100 کلیک می تواند باشد بدین معنی که پس از انجام 100 کلیک در روز جاری ، نمایش آگهی متوقف شده و مابقی بودجه آگهی به روز بعد منتقل می شود تا در نهایت کل بودجه به اتمام برسد.